Luttra fiber

Uppstart av fibernätet i etapp 4 och 5

Hej!

UPPDATERING: För att få mer tid för installation av CPE/mediaomvandlare så kommer uppstarten av nätet i etapp 4-5 (Slutarp/Vårkumla) att bli framflyttad med två veckor! Nytt planerat datum för detta är onsdag 3 maj. 

 

Alla kommer innan dess att få CPE/mediaomvandlaren installerad i hemmet av kommunikationsoperatören Zitius. Mer info om detta kommer senare.

 

För er som valt Telias kollektiva avtal:

  • Ni kommer att få TV-box, router m.m. av föreningen 18 april, kallelse kommer.
  • Aktivering av Telias triple play kan aktiveras tidigast 3 maj då alla adresser läggs upp som tillgängliga för fibertjänster. Ni kommer att få information direkt från Telia via e-mail eller brev någon vecka innan uppstart med instruktioner för hur aktiveringen skall gå till. Bra att veta är att det tar 2-5 arbetsdagar för bredband och telefon att komma igång efter aktiveringen, TV ska dock fungera direkt.
  • Flytt av befintligt telefonnummer görs i samband med aktiveringen 3 maj, så avsluta inte ert nuvarande telefonabonnemang innan aktiveringenOm du i dagsläget har Telia ADSL bredband, telefon eller TV och har valt Telias kollektiva avtal via fiber så är det ingen uppsägningstid. Rådgör med Telia när ni har fått igång allt om ni behöver säga upp gamla tjänster.
  • Om du har annan leverantör av tjänster idag (Viasat, Boxer etc.) så rekommenderar vi att du kontaktar dem för att rådgöra om och när ni behöver säga upp gamla tjänster. Medlemmarna ansvarar för detta själva! Om man inte har bundet abonnemang så brukar det vanligtvis vara 1-3 månaders uppsägningstid.
  • Frågor angående Telia kollektivt avtal och deras tjänsteutbud och tillval ställs direkt till Telias kundtjänst på tel.nr: 90200!

 

 

För er som väljer tjänster själva:

  • Beställning av tjänster via fiber kan göras tidigast 3 maj på zmarket.se då alla adresser läggs upp som tillgängliga för fibertjänster.
  • Vi rekommenderar att ni kontaktar era nuvarande tjänsteleverantörer (Viasat, Boxer, Telia etc.) för att rådgöra om och när ni behöver säga upp era gamla tjänster. Medlemmarna ansvarar för detta själva! Om man inte har bundet abonnemang så brukar det vanligtvis vara 1-3 månaders uppsägningstid.
  • Redan nu kan ni surfa in på zmarket.se och använda er egen adress för att se utbud och priser för tjänster.

 

/Syrelsen, LuttraFiber